Tuesday 8 November 2016

Kategori Baru: Best Xperimental T&L Video

Salam all PeLs and MAROs,

Satu lagi pembaharuan yang perlu di beri perhatian oleh warga KPT demi melonjakkan pendidikan abad ke 21 adalah Video VIRTUAL REALITY 360. Berikut di bawah adalah antara gambaran video 360 VR yang di maksudkan.



Google Cardboard atau Youtube 360


Berikut pula adalah dua link youtube yang memperlihatkan contoh video-video tersebut:
a) Fighter Pilot Cockpit View
b) Toyota VR View
c) Surfing 101 lesson
d) How to make 360 VR videos

Bagi memastikan Politeknik Malaysia tidak ketinggalan dalam menggunapakai Teknologi ini, CeLT BIPD telah mengambil keputusan untuk menambahkan satu kategori khas Video Xperimental (VR/AR) di dalam pertandingan PoliTV Prize2016.

Video ini adalah sebahagian dari KPI Video PnP, ini bermaksud bahawa ianya adalah bertujuan untuk memperkenal suasana Makmal, Bengkel, atau Industri (Tempat bekerja -Bonus).

Kalau ada Bajet atau untuk mereka yang Hobbist!
Penghasilan Video ini adalah di bawah tugas Pegawai Multimedia dan Sumber. Walaubagaimanapun perbincangan perlu di buat terlebih dahulu dengan Peg. ePembelajaran Politeknik mengenai kesesuaian video yang di hasilkan.

Dengan pengisian bari ini, di harap pihak MARO dan PeL dapat membuat rujukan awal mengenai teknik penghasilannya menggunapakai kaedah yang bersesuaian dengan peruntukkan semasa di Poli.

Mohon kerjasama dengan antara MARO dan PeL untuk menjayakan kategori VIDEO Xperimental ini.

To begin HERE are some simple cheap VR techniques.
HERE is an advance technique.

Dr.N


No comments:

Post a Comment